Z Anglii


Anglia, kraj przez wielu mylnie nazywany zamiennie Wielką Brytanią, multikulturowy tygiel, kraj tradycji połączonej z nowoczesnością, mix poprawności politycznej, ksenofobii i niezachwianej wiary w demokrację; wielusetletni okupant Walii, niechętnie widziany w walijskich granicach; wcielenie wyspiarskiej mentalności, której głównym wyznacznikiem jest kompletny brak zainteresowania dla spraw świata zewnętrznego, dopóki jej bezpośrednio nie dotyczą np. na skutek wojny; kraj o niezachwianej wierze w swoją uprzywilejowaną pozycję w świecie. Trochę mityczny dla tych którzy nigdy w nim nie byli. Że niby druidzi, że Stonehenge,  że finansjera Londynu, że Sherlock Holmes, że mgły, że bladolice Angielki; tyle stereotypy, rzeczywistość jak zwykle inna. Kraj warty odwiedzenia, bez dwóch zdań.

YORKSHIRE

6

Kilka słów wstępu na temat samego Yorkshire, hrabstwa samego Boga, jak twierdzą miejscowi, i  starego pięknego YORKu, miejsca w którym historia miesza sie na każdym kroku z codziennością (i tłumami turystów). Czytaj więcej.

.

IMG_0252Jeszcze na parkingu ustaliliśmy podział ról. Jakubek tradycyjnie miał zadawać głupie pytania, S. kontrolować płynność finansową, a ja z własnej nieprzymuszonej woli podjęłam się opieki nad suchym prowiantem w postaci papierowej torebki z sześcioma tartletkami o smaku sernika z kremem brulee. ROBIN HOOD BAY – czytaj więcej, zdecydowanie.

.

IMG_0263 Miasto słynące m.in. ze znakomitych ryb oraz pewnej specyficznej biżuterii. Zdecydowanie warto odwiedzić podczas pobytu na wybrzeżu. Czytaj dalej.

 

.

GLASTONBURY

gla

Znane z dwóch powodów: jako grunt pod największy festiwal muzyczny w Europie (o tej samej nazwie) oraz jako miejsce pielgrzymek wszelkich wyznawców Matki Ziemi, poszukiwaczy celtycko-pogańskich korzeni, wyznawców króla Artura oraz innych fengszujów, Glastonbury jest jak najbardziej warte odwiedzenia. Czytaj dalej.

.

 

POŁUDNIOWE WYBRZEŻE

DSC_0014 Malownicze białe klify hrabstwa Sussex, Hastings, ‚tu byłam, bitwa’, kurort Eastbourne – dlaczego warto się zapodziać w tamtych stronach. Czytaj więcej.

 

.

22

Piękne wybrzeże Sussex i Dorset. Białe klify, rzadkie, piaszczyste plaże, domy na wodzie. Bardzo warto. Więcej.

 

.

 

8

Huraganowe Eastbourne z nisko latającymi staruszkami i pasiasta latarnia Beachy Head, mekki samobójców. Czytaj więcej.

 

.

 

 

   COTSWOLDS i BATH

 

 

 

 

 

 

 

 

  KORNWALIA

 

 

 

 

 

 

 

   FOREST OF DEAN

BLUEBELLS w FOREST OF DEAN

 

 

 

 

DSC_0037

 

 

IRONBRIDGE, WEST MIDLANDS

 

 

 

 

 

 

 

  ROSS ON WYE i SYMONDS YAT

 

 

 

 

 

 

 

DSC_0034

 

BLACKPOOL, kurort

 

 

 

 

 

 

 

Picture 015

 

STONEHENGE, legenda vs realia

 

 

 

 

 

 

DSC_0142

 

 

 

   Park Narodowy Exmoor

 

 

 

 

 

 

 

  STRATFORD UPON AVON

 

 

 

 

 

 

 

ŁÓDKĄ PO TAMIZIE (Oxford)

 

 

 

 

 

 

kafe

 

 

 

GREAT MALVERN i wzgórza The Malverns

 

 

 

 

 

DSC_0011

 

BRIGHTON – Royal Pavillion

 

 

 

 

 

 

 

 CO NIECO Z LONDYNU

4 uwagi do wpisu “Z Anglii

  1. Jak tu Cię znowu nie chwalić za fotki i ten celny, ironiczno-sarkastyczny opis Brytanii w pigułce…
    Fotki cudne.
    Merry Xmas ! Bo śnieżek już na blogu masz.

  2. Gosia

    Anno,jestem od trzech miesięcy w Anglii /Luton/i ogromnie się cieszę że przy okazji szukania informacji o ptakach /cudownie tu śpiewają,nawet w porze zimowej/trafiłam na Twojego bloga.Wspaniałe informacje,przeczytałam od deski do deski i jestem gotowa już pędzić w te miejsca.Czekam na więcej.

    1. Hej hej.. Dzięki za dobre słowo. Życzę Ci wiele przyjemności z odkrywania tego niesamowicie ciekawego kraju. To zawsze fajnie być na początku jakiejś drogi :) Pozdrawiam ciepło.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s